Nyheter

Hej

Vi har fått till oss att det förekommer olovlig parkering i garaget, vilket inte är okej. Föreningen har avtal med Amiopark. All olovlig parkering i garaget ska anmälas dit. De i sin tur kommer ut och bötfäller och vid upprepade tillfällen kan de även bortforsla fordonet.

Tack för visad hänsyn.

 

 

Interimsstyrelsen har fattat beslut om att flytta postboxarna från Ymers gata 21 A (utomhus) till Ymers gata 19 A (inomhus). Detta efter önskemål från de boende i trappa 21 A.

Flytten av postboxarna sker den 29/4 klockan 07.30. Ni som bor i trappa 21 A och 19 B, vänligen töm era postboxar på post/värdehandlingar innan dess.

 

Postnord, City mail och Nim distribution är informerade.

 

Med vänlig hälsning

Brf Prisma Hyllie

Brf Prisma Hyllie 

Informationsbrev 2020-04-08

 

Hej, 

 

Nedan följer information till dig som är medlem i BRF Prisma Hyllie avseende Föreningsstämma och Styrelsearbete.  

 

Föreningsstämma 

Datum för årsstämman är nu bokad till den 16e juni. 

Kallelse kommer att skickas ut senast två veckor innan mötet. 

På grund av folkhälsomyndighetens rekommendationer vet vi i dagsläget inte om årsstämman kan hållas som tänkt med alla närvarande. Så fort vi vet mer om hur mötet kan hållas kommer vi att gå ut med information till er boende.  

 

Styrelsearbete 

Är du intresserad av att sitta med i föreningens styrelse och påverka ditt boende? 

Vi har hittills fått in ett antal intresseanmälningar till att medverka i en framtida styrelse men vill gärna ha fler intresserade. Styrelsen ska enligt stadgarna bestå av 3-7 ledamöter med max 5 suppleanter. Vi brukar rekommendera att en styrelse består av fem ledamöter med två suppleanter.  

 

Vid föreningsstämman utses en ny styrelse till föreningen med ledamöter och suppleanter. Styrelsen kommer sedan vid ett konstituerande styrelsemöte välja ledamöter till respektive ansvarsroll inklusive ordförande. 

 

Målsättningen är att tillsätta en styrelse med bred kompetens. Följande erfarenheter kan komma väl till hands: Juridik, bygg/fastighet, ekonomi, kommunikation, trivselfrågor, IT med mera. Vi vill gärna veta om någon kan tänka dig att vara ordförande eller inte. Du behöver inte ha erfarenhet av att sitta i en bostadsrättsföreningsstyrelse sedan tidigare utan det viktigaste är att du är engagerad.  

Intresseanmälan skickas till , med en kortfattad presentation om vem du är, om du har någon erfarenhet av styrelsearbete, samt vilken typ av roll/vilka arbetsuppgifter du är intresserad av. Uppge även vilken lägenhet du bor i, mailadress och telefonnummer som vi kan nå er på.  

 

Önskar er en glad påsk!

 

Med vänliga hälsningar  

 

Styrelsen i BRF Prisma Hyllie 

Hej,

vi vill förtydliga att det råder sortering enligt den uppmärkning i miljörummet och ingenting annat får slängas där.

Det är heller inte tillåtet att ställa kartonger, pallar mm längs väggarna. All extra tömning och uppstädning av miljörummet belastar förenings ekonomi. 

För de fall Va Syd & Stena Recycling inte har möjlighet att komma åt sina kärl för tömning har de rätt att avstå från detta vilket snabbt leder till att miljörummet blir otrevligt.

Så för allas trevnad ber vi dig att följa de instruktioner som finns och inte slänga annat än vad de olika fraktionerna är avsedda för.

Här kommer exempel på saker som inte är OK att slänga i miljörummet.

 

Hej,

Ni har sedan inflyttning blivit schablonmässigt debiterade varje månad enligt ekonomisk plan för Er förbrukning av el och varmvatten. Nu är det dags att debitera Er för faktisk förbrukning.

 

Bonea har skickat ut avier där faktisk förbrukning framgår. Överstiger förbrukningen den schablonsmässiga debiteringen framgår det av avin. Har ni däremot gjort av med mindre el eller varmvatten får ni tillbaka den överskjutande delen.

 

 

Från och med april månad upphör den schablonmässiga debiteringen och ni debiteras nu för faktisk förbrukning i efterskott. Debitering kommer att ske fyra gånger per år.

 

MVH

Sundprojekt